Saturday, September 24, 2016

25-09-16

Dear Chaotic.Me

It is very unpleasant Sunday morning, tak dak air, period cramp, lapar tapi malas masak but apparently rajin update blog :B. 

Group Whatsapp kerja bertubi-tubi message masuk. Eco World ni tak tahu ke, kitaorang ni kalau kerja Ahad bos bayar 10 ringgit je sejam. Memang tak la nak buang masa pergi ronda site, which is this is the only day yang boleh rehat. Semalam time orang kerja tak ada pulak nak mintak update, nak tanya kenapa mozek tak ada grouting. Stress wey!!!! 

Dah lah tengah period. Tak pasal nangis seround.

Dan cerita minggu ni, dah 2nd week attend master's class. Wey rasa macam tak percaya aku sambung master, Dah la Semenyih- Shah Alam makan sejam jugak nak travel sana. Sejam kalau tak jam. Sejam yang akan jadi sangat penat-mengantuk-tapi-berkobar nak pergi belajar :D

Jumaat lepas punya kelas, lecturer boleh buat sejam kelas berkenalan dan decide nak ada replacement class untuk cover topic yang dia tertinggal. gitu. Full time student okay la, tapi tuh, 4 orang part time student yang kerja sabtu- nak negotiate macam mana lagi dengan bos? one of them  aku lah! 

Tapi sebab kelas berkenalan dia tu la aku macam terfikir kejap sebab aku sambung master. Dalam kelas tu ada 25 student. 

15 full time student 
10 part time

13 fresh graduate yang belum sambut graduation day yang nak mendalami ICPM (13 jawapan sama-cliche sangat)

1 amik study leave untuk sambung master sebab nak apply ICPM dalam kerja (kalau kerja dengan goverment, boleh apply study leave and gaji jalan ke?)

2 part time student yang frust dengan system government, nak belajar ICPM dan apply kat tempat kerja

1 part time student nak amik alih company bapak. 

1 part time student kerja dengan company international, tapi in process nak bukak company sendiri

1 part time student, registered architect yang nak explore ilmu ICPM sebab dia selalu jadi PM. 

1 full time, former statistician yang frust sebab dulu dapat kos lelong. nak belajar pasal construction tapi tak ada peluang time degree. 

1 part time, based civil engineering yang dah ada strong career, tapi nak strengthen lagi sebab dah naik pangkat

1 part time student, saja nak amik master and dah boring dengan routine kerja <----Aku. 

Bila fikir-fikir balik antara sebab aku nak ambil master; 

1. Hari tu aku attend full day course dengan CIDB, and i was like, Allah aku still boleh belajar ni ( sit in a class and listen to the lecture with concern and argue)

2, Aku dah penat kerja dekat site, so with this master i hope it can bring me to the planning team. 

3. Aku nak ada master. Bukan nak jadi lecturer, It just aku nak master. ( This one is my wish list after not performing in SPM)

4. Aku dah tua, So nak kena ambil master cepat-cepat sebelum aku lagi tua. 

Bila orang tanya, zura nak sambung PhD tak?


No, not yet. not in the planning yet. Tapi masa hadapan siapa yang tahu kan. 

Love. 
Zuuu'raaaa.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Blog Template by Delicious Design Studio