Thursday, December 3, 2015

mak ayah datang sini

bahagia bila mana mak Dan ayah depan mata
bahagia bila mana belanja mak ayah sampai kering
tapi tak risau esok macam mana
bahagia bila mak tak jemu tanya Ada duit ke tak
bahagia bila mana aku kata Ada walau hakikatnya poket sudah kering

bahagia sebab bahagia kan mak ayah

cukup.

Tuesday, December 1, 2015

Stokin

bulan lepas pergi berkelah dekat air terjun gabai...dengan budak2 PALAPES. tu je kawan yang dekat, ada masa dan ada waktu nak pergi bersuka ria dengan aku. Bukan nak tulis pasal tempat atau bertapa kenyang nya makan makanan yang aku masak *ehem, tapi nak cerita pasal teguran. 

dah duduk2 bersantai atas batu aku cakap

kaki ni zaman PALAPES duk menggelupas, sebab selalu duk pakai kasut  kot * alasan disebalik aku malas nak sapu losyen

dulu masa PALAPES duk pakai spike boot, kasut kawad, ni da kerja asyik duk pakai safety shoe je

kaki kau kering ni, pakai la stokin. kata dia

aku pakai la stokin, takkan pakai kasut tak pakai stokin. 

maksud aku pakai selamanya *selamanya tu maksudnya tutup aurat. 

ehem. 

jom pergi mandi he he he.

(T_T)

i used to pray, ya Allah bagi la kaki aku duk menggelupas selalu agar aku tidak beralasan lagi untuk berstokin. 

urmmmmm...

p/s pakai vaseline sebelum tido. bungkus ngan stokin, dengan izin Allah kaki tak kering menggelupas dah. 




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Blog Template by Delicious Design Studio